همه چیز در مورد گارانتی باتری ماشین

عوامل گوناگونی در هنگام خرید باتری ماشین وجود دارند که باید توسط خریداران در نظر گرفته بشوند تا فرد بتواند بهترین تجربه خرید باتری را داشته باشد. از جمله این عوامل، می‌توان به عوامل فنی از قبیل آمپراژ باتری، ابعاد باتری، نوع باتری و... اشاره کرد. شاید بسیاری از افراد که اطلاعاتی در زمینه باتری ماشین و مسائل فنی ماشین ندارند، چیزی درباره این عوامل ندانند. اما یکی از عوامل بسیار مهمی که هر فرد پیش از خرید باتری ماشین به آن فکر کرده و آن را بررسی می‌کند، گارانتی باتری ماشین است. 

اصولاً گارانتی یکی از آن موضوع‌هایی است که در خرید هر وسیله‌ای از اولویت بالایی برای خریداران برخوردار است، چرا که در واقع این گارانتی کالا است که اصالت و کیفیت آن را نزد مشتریان تضمین می‌کند. اما زمانی که به گارانتی فکر می‌کنیم شاید اولین چیزی که در ذهن‌مان نقش می‌بندد، بندها و تبصره‌های مختلف گارانتی هستند که ما از آن‌ها بی‌خبریم اما نقش بسیار پررنگی را در کیفیت خدمات پس از فروش کالا ایفا می‌کنند.

ما تیم متخصصان آقای باطری قصد داریم در این مطلب هر آن چیز که باید درباره گارانتی باتری ماشین بدانید را در اختیارتان قرار بدهیم تا هنگام خرید باطری ماشین با گارانتی، با آگاهی، اعتماد به‌نفس و اطمینان خاطر بیشتری به خریدتان بپردازید. اگر شما هم دوست دارید پیش از خرید باطری ماشین با گارانتی، از انواع گارانتی باتری ماشین، مدت زمان گارانتی باتری ماشین، قوانین و مقررات گارانتی باتری ماشین و به‌طور کلی هر آنچه درباره باتری ماشین لازم است بدانید اطلاع پیدا کنید. پس با ما همراه باشید.

سوالات پرتکرار در مورد گارانتی باتری ماشین

چرا گارانتی باتری ماشین مهم است؟

 از آنجایی که بیشتر باتری‌ها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند،‌ داشتن کارت گارانتی اصل به نوعی نشانه تایید اصالت آن کالا است.

آیا باتری بدون گارانتی ارزش خرید ندارد؟

 باتری بدون گارانتی را اگر از مراکز معتبری مثل آقای باطری بخرید، ارزش خرید دارند. چرا که ما بهترین نوع باتری را با طول عمر بالا به شما معرفی می‌کنیم.

موقع استفاده از گارانتی باتری به چه مواردی توجه کنیم؟ 

خواندن کامل و دقیق شرایط گارانتی پیش از خرید باتری بسیار مهم است و ممکن است برخی موارد آن باعث انصراف شما از خرید شود.

مدت زمان گارانتی باتری چقدر است؟

مدت گارانتی باتری ماشین برای انواع باتری، آمپراژها و شرکت‌ها متغیر است.

چه مواردی شامل گارانتی باتری نمی‌شود؟ 

معمولاً در موقعیت‌هایی که عاملی بیرون مثل خرابی بخش‌های دیگر ماشین باعث خرابی باتری شوند، این قطعه شامل گارانتی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی خدمات ارسال 24 ساعته باتری ماشین

 

انواع گارانتی باتری ماشین

شاید شما هم مانند عموم مردم از این مورد اطلاعی نداشته باشید اما گارانتی باتری ماشین به‌طور کلی به 2 شکل خدمت مشتریان ارائه می‌گردد. پیش از اینکه وارد جزئیات سیستم‌های ارائه گارانتی باتری ماشین بشویم، باید نکته مهمی را به شما گوشزد کنیم. تمام باتری‌های ماشین موجود در ایران، اعم از داخلی و خارجی، همگی شامل گارانتی هستند. 

با توجه به این موضوع، اگر موقع خرید باتری ماشین با محصولی مواجه شدید که بدون هیچ‌گونه گارانتی و پشتیبانی به‌فروش می‌رسید، بدانید که آن محصول بدون شک به‌صورت قاچاقی وارد کشور شده و تضمینی بر سلامت و صحت عملکرد آن نیست، یا اینکه تقلبی بوده و از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است، و یا اینکه تاریخ مصرف آن گذشته است و مدت کوتاهی پس از استفاده، از کار خواهد افتاد. آقای باطری در هنگام خرید شما را راهنمایی می‌کند تا باتری‌ ماشین با گارانتی مناسبی را خریداری کنید.

مورد دیگری که در نظر داشتن آن برای بهرمندی از گارانتی باتری ماشین بسیار حیاتی‌ست، دریافت فاکتور مهرشده توسط فروشنده است، چرا در صورت بروز هرگونه مشکل، استفاده از گارانتی بدون ارائه فاکتور خرید مهرشده امکان‌پذیر نخواهد بود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، گارانتی باتری ماشین به نوع ارائه می‌شود: با کارت گارانتی و بدون کارت گارانتی. در ادامه تفاوت این دو سیستم را نزد شما تشریح خواهیم کرد.

گارانتی باتری ماشین با کارت گارانتی

این شیوه از ارائه گارانتی، سنتی‌ترین و مرسوم‌ترین حالت ارائه گارانتی، نه‌تنها برای باتری ماشین، بلکه برای تمامی محصولات شامل گارانتی محسوب می‌شود. اکثریت تولیدکنندگان باتری‌ ماشین از این روش برای ارائه خدمات گارانتی استفاده می‌کنند. 

بنابراین پیش از خرید مطمئن شوید که باتری مورد نظرتان شامل کارت گارانتی می‌باشد یا خیر، چرا که مواردی مشاهده شده است که فروشنده از ارائه کارت گارانتی امتناع کرده و مدعی شده است که محصول شامل کارت گارانتی نیست، در صورتی که واقعیت خلاف ادعای فروشنده بوده است. ضمناً حتماً توجه داشته باشید که برای بهرمندی از گارانتی، کارت گارانتی نیز باید مانند فاکتور خرید، توسط فروشنده مهر شود. کارت گارانتی همیشه حاوی اطلاعاتی می‌باشد که حتماً پیش از تحویل گرفتن باتری، آن‌ها را بررسی کنید.

1. شماره سریال: شماره سریال تمامی باتری‌های موجود در بازار روی بدنه آن‌ها درج شده است. این شماره سریال را می‌توان روی کارت گارانتی نیز یافت. برای اطمینان از اصالت باتری، فراموش نکنید که انطباق شماره سریال مندرج بر کارت گارانتی را با شماره سریال بدنه باتری را بررسی کنید.

2. مدت گارانتی: مدت گارانتی مسئله مهمی است که جلوتر یک بخش را به توضیح مفصل آن اختصاص خواهیم داد. مدت گارانتی یکی دیگر از اطلاعات مهمیست که روی کارت گارانتی خودرو می‌توانید بیابید. لازم به ذکر است که مدت گارانتی نسبت به مدل، آمپراژ و تولیدکننده باتری متغیر است.

3. تاریخ شروع یا پایان گارانتی: یکی از اطلاعات بسیار مفیدی که روی کارت گارانتی باتری ماشین می‌توانید بیابید تاریخ شروع یا پایان گارانتی می‌باشد. تولیدکنندگان علاوه‌بر مدت گارانتی، تاریخ شروع یا پایان گارانتی را ذکر خواهند کرد. هنگام خرید باتری حتماً از انطباق مدت گارانتی با تاریخ پایان گارانتی اطمینان حاصل کنید. اگر دریافتید پایان مدت ذکر شده برای گارانتی بیشتر از تاریخ ذکر شده روی کارت است، بدانید که باتری مدت زیادی در انبار بوده و از خریدن آن صرف نظر کنید.

باتری‌های ماشین از زمان تولید وارد مرحله مصرف می‌شوند، حتی اگر روی ماشین نصب نشده و عملاً مصرفی صورت نگیرد. تولیدکنندگان معمولاً یک بازه 2 ماهه را برای مهلت فروش باتری برای فروشندگان در نظر می‌گیرند که اصطلاحاً آن را «خواب گارانتی» می‌نامند. بنابراین هنگام خرید باتری، با وسواس بیشتری بازه خواب گارانتی، مدت گارانتی و تاریخ پایان گارانتی را بررسی نمایید. ضمناً برای استفاده از خدمات گارانتی، به همراه داشتن کارت گارانتی الزامی بوده و در صورت مفقود شدن کارت گارانتی، امکان دریافت نسخه المثنی‌ آن وجود نخواهد داشت.

باتری ماشین بدون کارت گارانتی در آقای باطری

امروزه برخی از تولیدکنندگان داخلی باتری‌های ماشین، از جمله نیروگستران خراسان، سپاهان باتری، برنا باتری و... کارت فیزیکی را از جعبه حذف کرده‌اند. برای برخی از شرکت‌ها مانند نیروگستران خراسان و سپاهان باتری، خریداران باید گارانتی باتری را طبق دستورالعمل شرکت، به‌صورت اس‌ام‌اسی فعال کنند. 
پس از ثبت و فعال‌سازی گارانتی، تاریخ پایان آن به شما ارسال خواهد شد. برای اطلاع از دستورالعمل فعال‌سازی گارانتی، بروشور باتری را مطالعه کنید. آقای باطری با شناختی که از بازار و تولید کنندگان دارد، می‌تواند شما را برای پیدا کردن مناسب‌ترین باتری ماشین یاری کند.

در برخی شرکت‌ها مانند برنا باتری، نیازی به فعال‌سازی اس‌ام‌اسی نبوده و گارانتی به‌طور خودکار پس از خرید فعال خواهد شد. حتماً این سوال برایتان پیش آمده است که از کجا مطمئن شوید که باتری خریداری شده شامل کارت گارانتی نمی‌شود؟ شما همیشه بنا را بر وجود کارت گارانتی بگذارید، اما اگر فروشنده چنین گفت که محصول شامل کارت گارانتی نبوده و گارانتی آن خودکار است، حتماً پیش از خرید باتری از او درخواست کنید که بروشور باتری را در اختیارتان بگذارد تا از صحت ادعای او مطمئن شوید.

مدت گارانتی باتری ماشین

همان‌طور که در بخش قبل گفتیم، مدت گارانتی باتری ماشین برای انواع باتری، آمپراژها و شرکت‌ها متغیر است؛ اما اصولی درباره آن وجود دارد که بد نیست از آن‌ها اطلاع داشته باشید.  باتری‌های ماشین‌های سنگین عموماً 6 ماه و باتری‌های معمولی 12 ماه گارانتی دارند. برخی شرکت‌های مشهورتر ممکن است برای رقابت با یکدیگر مدت گارانتی را تا 24 ماه تعیین کنند. اما تا کنون باتری‌ای با گارانتی بیش از 24 ماه به بازار عرضه نشده است. 

طبق آمارهای به‌دست آمده، هر راننده سالانه حدود 20000 کیلومتر رانندگی می‌کند، که این عدد در 2 سال به 40000 کیلومتر می‌رسد؛ این عدد، طول عمریست که معمولاً برای باتری ماشین در نظر گرفته می‌شود. از این رو باتری‌ای که 24 ماه گارانتی داشته باشد، ضمانت می‌دهد که در تمام طول عمر خود با هیچ مشکلی مواجه نشود، همچنین می‌توان انتظار داشت این باتری‌ها بیشتر از 2 سال عملکرد مفیدی برای کاربران‌شان داشته باشند. آقای باطری با بررسی دقیق مشخصات فنی ماشین شما، بهترین باتری را با گارانتی‌ای مناسب معرفی می‌کند.

شرایط گارانتی باتری ماشین 

همان‌‌طور که انتظار می‌رود، گارانتی باتری ماشین شامل موارد به‌خصوصی می‌شود و تمامی مشکلات باتری را پوشش نمی‌دهد. شرایط گارانتی باتری ماشین اصلی‌ترین موضوعیست که هرفردی باید پیش از خرید باتری نسبت به آن اطلاع داشته باشد. در این بخش به شما توضیح خواهیم داد که شرایط گارانتی باتری ماشین شامل چه مواردی می‌شود و در چه مواقعی باتری شما مورد پوشش گارانتی قرار نخواهد گرفت.

1. اختلاف نوع خودرو با ظرفیت باتری ماشین

تقریبا در تمامی مقالات ما به این نکته اشاره شده است که اولین چیزی که پیش از خرید باتری ماشین باید بدانید آمپراژ باتری مناسب خودروی شما است. اگر باتری ماشین آمپراژی پایین‌تر از حد لازم داشته باشد، شارژ بیش از حدی توسط دینام دریافت کرده و به‌سرعت خراب می‌شود. اگر هم آمپراژ باتری بیشتر از حد لازم باشد، دینام قادر نخواهد بود که آن را کاملاً شارژ کند، بنابراین به‌مرور سطح شارژ باتری کاهش یافته و پس از مدت کوتاهی عملکرد خود را از دست خواهد داد. 
جا دارد به این نکته هم اشاره کنیم که اختلاف آمپراژ باتری با نیاز خودرو می‌تواند صدمات شدیدی به دینام و سیستم برقی ماشین وارد کند. به‌هرترتیب، هر آسیبی که در صورت عدم تطابق آمپراژ باتری با نیاز خودرو به باتری وارد شود، خارج از پوشش گارانتی خواهد بود چرا که خرابی باتری نه به علت مشکل‌ داشتن باتری، بلکه غفلت خریدار صورت گرفته است.

2.  شل بسته شدن باتری ماشین

محکم بستن باتری ماشین داخل کاپوت هم از دیگر مواردیست که تقریباً در تمامی مقالات‌مان بر آن تاکید داشته‌ایم. زیرا اگر باتری ماشین محکم بسته نشده و در جای خود ثابت نباشد، هنگام حرکت ماشین دچار لرزش خواهد شد و حتی ممکن است با دیگر قطعات ماشین برخورد کند. این ضربات در مدتی نه‌چندان طولانی می‌توانند منجر به ترک‌خوردگی بدنه باتری و حتی نشتی اسید داخل آن بشوند. 
ترک‌خوردگی باتری مشکلی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت، چرا که باتری ترک‌خورده نه‌تنها عملکردی مطلوبی ندارد، بلکه پاشش اسید باتری روی قطعات دیگر می‌تواند به آن‌ها نیز آسیب جدی‌ای وارد کند. در نهایت اگر کارشناسان گارانتی تشخیص بدهند که خرابی باتری به‌دلیل شل بسته شدن باتری باشد، گارانتی باتری ماشین شامل حال شما نخواهد شد.

3. خشک شدن الکترولیت‌های باتری ماشین

خشک شدن الکترولیت ماشین در باتری‌های تر به‌دلیل عدم رسیدگی مناسب راننده، و در باتری‌های خشک و سیلدی تنها به‌دلیل شارژ نامناسب باتری است. از همین جهت خشک شدن الکترولیت به خود باتری ارتباطی نداشته و شامل گارانتی نمی‌شود.

4. به‌همراه نداشتن کارت گارانتی

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم در باتری‌هایی که شامل کارت گارانتی می‌شوند، بدون ارائه کارت گارانتی باتری ماشین، خدمات پس از فروش به شما تعلق نخواهند گرفت.

5. مخدوش شدن کارت گارانتی ماشین

یکی دیگر از نکاتی که درباره کارت گارانتی ماشین باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید، مخدوش شدن کارت گارانتی است. خط خوردگی، سوراخ شدن کارت یا پارگی و هر آسیب دیگری که به کارت گارانتی وارد شود آن را فاقد اعتبار خواهد کرد.

6. عدم تطابق شماره سریال باتری ماشین با سریال کارت گارانتی

عدم تطابق شماره سریال مندرج روی بدنه باتری با شماره درج شده روی کارت گارانتی بدون تردید گارانتی شما را فاقد اعتبار خواهد کرد.

7. تغییر در حالت ظاهری باتری

دلایل زیادی برای بروز تغییر در حالت ظاهری باتری ماشین وجود ندارد. اگر باتری ماشین باد کرده باشد، می‌دانیم که این تغییر ناشی از انتقال بیش از حد برق از دینام به باتری می‌باشد. اگر هم شاهد تغییراتی مانند ذوب شدن بدنه باتری و دفرمه شدن آن باشیم، می‌توان گفت تغییرات حاصل از بالا بودن دمای موتور ماشین می‌باشند. بنابراین در هر دو صورت باتری ایرادی نداشته و شامل خدمات گارانتی نخواهد شد.

8. شکستگی یا ترک‌خوردگی در اثر تصادف و آتش‌سوزی ناشی از نقص در سیستم برقی

عنوان این مورد خود گویای علت ابطال گارانتی می‌باشد. آتش‌ گرفتن باتری تنها در صورت وجود نقص فنی در سیستم برقی صورت می‌گیرد. همچنین بدون تصادف، هیچ دلیلی برای شکستن بدنه باتری وجود ندارد. هردوی این موارد به راننده و نگهداری او از ماشین برمی‌گردند و ارتباطی با سلامت باتری در قدم اول ندارند.

9. آسیب‌دیدگی، خراش، ذوب شدن یا هر مشکل دیگری در قطب‌های باتری!

اهمیت نصب صحیح باتری ماشین اینجا مشخص می‌شود! تمامی مشکلات مذکور تنها در صورت نصب نادرست باتری پدید می‌آیند. ممکن است مکانیک شما سهواً کابل‌های باتری را به‌درستی نصب نکرده باشد و همین موجب آسیب‌دیدگی پایانه‌های باتری بشود. هرگونه مشکلی در پایانه‌های باتری درجا گارانتی شما را باطل می‌کند. 
با خرید از آقای باطری خیال‌تان از این بابت راحت خواهد بود، چرا که دیگر نیازی به مراجعه به مکانیک برای نصب باتری نخواهد بود، چرا که متخصصین ما زحمت تعویض باتری کهنه و نصب باتری جدید را از دوش شما خواهند برداشت و پس از نصب هم با اعمال آزمایش سلامت باتری، اطمینان و آرامش را برایتان به ارمغان خواهند آورد.

10. تغییر رنگ چشمی باتری

چشمی باتری یکی از مواردیست که صحت و سلامت باتری را نشان می‌دهد. تا زمانی که رنگ چشمی باتری سبز باشد یعنی باتری مشکلی ندارد. تغییر رنگ چشمی باتری در عمده موارد ناشی از عدم عملکرد صحیح دینام یا سیستم برقی ماشین می‌باشد، از همین جهت تغییر رنگ چشمی باتری جزو شرایط گارانتی باتری ماشین محسوب نمی‌شود.

11. اتمام دوره گارانتی ماشین

بدیهیست که خرید باطری ماشین با گارانتی تنها طی بازه تعیین شده گارانتی می‌تواند شما از خدمات پس از فروش باتری برخوردار کند. بنابراین دور از ذهن نیست که پس از اتمام دوره گارانتی ماشین، اعتبار گارانتی باتری نیز باطل گردد.

جمع‌بندی: خرید باطری ماشین با گارانتی

پس از مطالعه این مقاله دیگر هیچ نکته‌ای درباره گارانتی باتری ماشین باقی نخواهد ماند که نسبت به آن آگاه نباشید. حال شما هر آنچه لازم است درباره گارانتی باتری ماشین بدانید را می‌دانید، تنها چیزی که باقی مانده است، خرید از یک منبع قابل اطمینان برای خرید باطری ماشین با گارانتی است؛ که ما این مسئله را هم برای شما حل کرده‌ایم. فروشگاه آقای باطری با نزدیک به 40 سال سابقه درخشان می‌تواند اصالت و سلامت باتری ماشین را برای شما تضمین کند. 

ارائه محصولات درجه یک بهترین تولیدکنندگان باتری حاضر در بازار نه یک امتیاز، بلکه وظیفه ماست که نزدیک به 4 دهه است که نسبت به آن متعهد مانده‌ایم. مزیت اصلی‌ای که ما به خریداران‌مان ارائه می‌دهیم، نه محصولات ‌ما، بلکه خدمات ماست. ما از مرحله پیش از خرید در کنار شماییم تا با مشاوره‌هایمان بتوانیم  به شما در انتخاب بهترین باتری برای ماشین‌تان یاری برسانیم. امداد باتری در هر نقطه از شهر با بیشترین سرعت ممکن، معاینه و بررسی مشکل خودرو و ارسال محصولات، همگی از خدماتی هستند که به رایگان در اختیار مشتریان‌مان قرار خواهند گرفت، چرا که ما دوست داریم پس از اتمام تاریخ مصرف باتری، باز هم شما را ملاقات کنیم. 

تعویض باتری کهنه، نصب باتری جدید و آزمایش سلامت باتری در حضور مشتری، نمایانگر تعهد ما نسبت به مشتریان‌مان است؛ البته لازم به ذکر است که این خدمات هم بدون دریافت هیچ هزینه‌ای در اختیار افرادی که ما را انتخاب کرده‌اند قرار خواهد گرفت. اگر قصد خرید باطری ماشین با گارانتی معتبر و قابل اعتماد را دارید تنها کافیست با شماره ما (1696) تماس بگیرید و با خیال راحت باقی کار را به ما بسپارید.